صفات کاردینال

blog40
بلاگ فریلنس کسب و کار

صفات کاردینال

اصلاً معنی « برند » چیه؟ مسلماً قبل از اینکه شروع کنیم به یادگیری تکنیک‌های برندینگ، باید اول تعریف درستی از خود برند داشته باشیم. و بدونیم اینکه مثلاً میگن فلان کسب و کار برند خوبی داره یعنی چی!

تا حالا برات پیش اومده بخوای برای کسی شخصی رو توصیف کنی؟
به احتمال خیلی زیاد همه ما حداقل یک بار تو همچین شرایطی قرار گرفتیم. ازت می خوام نوع صحبتت در اون شرایط رو به یاد بیاری…
به عنوان مثال من اگر بخوام دوست صمیمیم رو برای شخص سومی توصیف کنم اینطوری صحبت می کنم:
یه دختر با هیکل متوسط، قد بلند، چشم و ابروی تیره و پوست روشن…
گاهی هم ممکنه از این جملات استفاده کنم:
دوست من دختری فوق العاده مهربون و خوش برخورده. اون منبع انرژی مثبت و انگیزس و هر وقت تو جمعی پا بزاره، ناخودآگاه این انرژی رو به تمام اطرافیانش منتقل میکنه…
در واقع من برای توصیفم از یکسری صفات ظاهری یا اخلاقی استفاده کردم و به وسیله این صفات فرد مورد نظرم رو توصیف کردم. شنونده هم براساس توضیحات من یک تصویر کلی از اون فرد مجسم کرد…

وقتی از یک برند صحبت می کنیم منظورمون همین صفات و تصویر کلی شکل گرفته در ذهن افراده. یک فرد، یک کسب و کار، یک سازمان، یک خانواده و حتی یک شی، همگی در ذهن افراد داری یک تصویر هستن. حالا این تصویر میتونه زیبا و مثبت باشه یا برعکس.

و در نهایت، برندینگ به مجموعه از اقدامات ما برای شکل دهی و ثبات این صفات در ذهن دیگران گفته میشه.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *