اوج و فرود مناسب

blog21
آموزش آموزش‌های توسعه فردی

اوج و فرود مناسب

یک هواپیما، در طی یک سفر هوایی باید سه مرحله رو بگذرونه: اوج گرفتن از روی باند فرودگاه، طی کردن مسیر در ارتفاع مشخص، کاهش ارتفاع و فرود

نکته جالب اینه که مهم ترین مراحل در طی این سفر که بیشترین میزان انرژی و سوخت رو نیاز دارن، مرحله های اوج گیری و فرود هواپیما هستن. در طی یک مسیر یک روال آرام و یکنواخت داریم و ممکنه حتی خلبان هواپیما رو روی حالت Autopilot تنظیم کنه.

ذهن انسان هم مثل یک هواپیما عمل میکنه. برای شروع و پایان هر فعالیتی، نیاز به بازه زمانی مشخصی داریم. بنابراین خیلی مهمه که بازه های زمانی که برای یادگیری انتخاب میکنیم، به اندازه کافی طولانی باشن تاز ذهن بتونه تمرکز لازم و اولیه رو پیدا کنه و وارد فرایند یادگیری شه.

از طرفی، بازه های زمانی بیش از حد طولانی هم برای یادگیری مناسب نیستن چون باعث خستگی ذهن و کاهش بازده فرد میشن.به همین دلیله که توصیه میشه بعد از هر ۴۵ دقیقه فعالیت، به مدت ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشیم.

معمولاً ما برای زمان استراحت مون کارهایی مثل تماشای تلویزیون، کارکردن با گوشی موبایل، صحبت با اطرافیانمون، و … انجام میدیم. در عمل چون این فعالیت ها باعث درگیری ذهن ما میشن، این احتمال وجود داره که بعد از تموم شدن زمان استراحت مون، همچنان احساس خستگی کنیم. بنابراین پیشنهاد میشه زمان استراحتتون رو تنها، و یا با افرادی بگذرونین که یا با اون‌ها صحبتی ندارین و یا حرف های مشترک کمی دارین.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *