آموزش یا یادگیری؟

blog7
بلاگ

آموزش یا یادگیری؟

امروز اومدم در مورد یادگیری با هم صحبت کنیم، یا به عبارت بهتر در مورد یاد گرفتن یادگیری با هم صحبت کنیم. همه ما طی دوران تحصیلمون تلاش کردیم دروسی مثل ریاض فیزیک، شیمی و … رو یاد بگیریم. اما سوال اینجاست تاحالا یادگیری رو یاد گرفتیم؟ یا بهتر بگم هیچ وقت به خود مقوله یادگیری به عنوان یه مهارت نگاه کردیم؟

بیاین قبل از هر چیزی با هم یه توافق کنیم وقتی من دارم چیزی رو به کسی آموزش میدم باورم اینه که من بخش عمده مسئولیت رو به عهده دارم و مخاطب من نقش انفعالی داره به همین صورت وقتی شما در حال یادگیری چیزی هستین نقشتون پررنگ تره پس در اینکه همیشه در معادله انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگه دو نقش وجود داره و هیچ کدوم از اون‌ها قابل حذف نیستن شکی نیست. اما نکته مهم اینه که هر بار به اقتضای شرایط نقش یه طرف اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

برگردیم به بحث اصلیمون آموزش و یادگیری با هم مرتبط هستن اما هر کدوم از اون‌ها ویژگی‌های منحصر به خودشون رو دارن آموزش به معنی ارائه اطلاعات از طریق نوشتن، سخنرانی و روش های مشابه اونه اما یادگیری فرایندیه که طی اون مهارت های فرد تقویت یا اصلاح میشه.در واقع میشه گفت آموزش بیشتر جنبه تئوری داره اما یادگیری یه مهارت عملیه.

یادگیری یک مهارته مهارتی که برای به دست آوردنش نیاز به یک سری اصول و قواعد خاص خودش داریم.

تو پست های بعدی بیشتر در موردش با هم حرف میزنیم…

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *