دو برابر شدن زمان با Mono Task

weblog5
آموزش آموزش‌های فریلنس رایگان یادگیری

دو برابر شدن زمان با Mono Task

مشکل نداشتن زمان و فشار کاری و سنگین بودن پروژه های دم تحویل برای هر فریلنسری ممکنه پیش بیاد. تو این شرایط مهم ترین مسئله اینه که تمرکز داشته باشی و بازدهی خودت رو به بالاترین حد ممکن برسونی!

اوایل که کارم رو بهنوان یک فریلنسر شروع کردم تو این شرایط سعی میکردم برنامه ریزی کنم و در طی روز به هرکدوم از کارهایی که داشتم به نسبت اهمیت و اولویت زمان اختصاص بدم. دیدم این بود که اینجوری در پایان روز میتونم هرکدوم از کارهامو مقداری پیش ببرم.

ولی بعد از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدم که این تکنیک چندان برام رضایت بخش نیست و با وجود اینکه بهش پایبند بودم و نظم و برنامه ریزیم رو رعایت می کردم نتیجه مورد انتظارم رو نمیگرفتم! این بود که کمی درمورد چالشی که برام به وجود اومده بود تحقیق و مطالعه کردم و در نهایت با تکنیکی تحت عنوان Mono Task آشنا شدم.

بر اساس این تکنیک زمانی کارایی شما به حد بالاتری می رسه که تمرکز کافی داشته باشین و این در صورتی ممکنه که شما در هر روز تمام تمرکز و توانتون رو بذارین روی یک کار و اونو به نتیجه برسونین. دلیلش اینه که ذهن برای تمرکز کامل نیاز به گذشت بازه زمانی مشخصی داره و اگر تایم کارتون رو بین پروژه های متفاوت تقسیم کنین وقتی بدن و ذهن شما کاملا متمرکز روی اون کار میشه بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اون کار تموم میشه و سوییچ مجدد بین کارها باعث میشه این چرخه مدام از اول تکرار شه و تکمیل نشه!

بنابراین اگر در یک روز کاری فقط روی یک پروژه کار کنین بازدهی بالاتری نسبت به اینکه روی چندین کار متفاوت زمان بذارین خواهید داشت!

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *